Blog

Poslednje provere pred polazak

Kako bi vam putovanje proteklo bezbrižno i baš onako kakvim ga zamišljate, savetujemo da proverite da li ste spakovali sledećih nekoliko „sitnica“…

Pasoš.
Naravno, ukoliko putujete u inostranstvo, pasoš je neophodan, ali podjednako je bitno da proverite da li i do kada važi i da, kojim slučajem, umesto svog, niste spakovali pasoš nekog od ukućana. Verovali ili ne, to se dešava češće nego što mislite! Dodatni savet: fotokopirajte prvu stranicu pasoša, tj. onu na kojoj se nalazi fotografija i lični podaci. Kopiju držite u koferu, odnosno u hotelskoj sobi. Takođe, preporučujemo vam i da je fotografišete mobilnim telefonom i sačuvate sliku. Isto učinite sa kartama za prevoz i vaučerom.

Vaučeri i avionske karte.
Srećom, danas su vaučeri i avio karte većinom elektronski dokumenti, pa vam eventualni gubitak ili oštećenje istih neće pokvariti odmor. Najbolji „bekap“ je slanje mejlom ili sms-om i čuvanje u memoriji mobilnog telefona. Međutim, ono što obavezno morate proveriti jesu datumi koji označavaju početak i kraj usluge koju ste tražili, imena putnika, kao i vrstu usluge koju ste platili. Osnovanu žalbu koja će se završiti srećno po obe strane morate uložiti istog dana kada je dokument izdat. U suprotnom, budite spremni na veliki stres, a možda i dodatne novčane izdatke!

Putno osiguranje.
Da osiguranje glavu čuva, na žalost, shvatimo tek kada nam ono zaista i zatreba. Poslušajte savet onih koji su imali tu nesreću da ga iskoriste i od tada ga redovno uplaćuju. Ukoliko ste zaboravili da ga uplatite, još uvek nije kasno. To možete učiniti ovde.

Novac.
Ukoliko ste se zaputili ka Grčkoj, biće vam neophodna gotovina. Najbolji savet vezano za istu je da podelite ukupnu sumu koju nosite na dva ili, još bolje, tri dela i rasporedite ih na različita mesta. Ukoliko vaša soba nema sopstveni sef, sigurno ga imaju na recepciji. Sa sobom nosite samo onoliko koliko vam je zaista neophodno za taj dan. Sve ostalo je višak, ili je bolje reći, rizik!

Zeleni karton.
Da li vam je za putovanje automobilom potreban zeleni karton, zavisi od toga gde idete i kroz koje države prolazite na svom putovanju. Spisak država u kojima je zeleni karton obavezan možete pogledati ovde.

Pomoć na putu za vaš automobil je vrlo korisna, a jeftina stvar. Ukoliko vam se automobil pokvari, doživite nezgodu ili vam je iz bilo kog razloga potrebna šlep služba bilo gde u Evropi, ekipa profesionalaca naći će vam se na usluzi za samo pola sata, bez dodatnih troškova za njihovu uslugu (polisa ne pokriva troškove popravke vozila, već samo prevoza do servisa i zbrinjavanje putnika).

Savet plus:
Ukoliko budete želeli da uložite žalbu na neku od usluga koje ste platili, a niste dobili ili kojom niste bili zadovoljni, učinite to ODMAH, na licu mesta. Kontaktirajte upravu smeštajnog objekta ili predstavnika turističke agencije, ukoliko ga imaju. Nemojte sebi kvariti odmor i raspoloženje. Imajte na umu činjenicu da se preko 90% žalbi rešava na licu mesta. Ukoliko, ipak, ne uspete da se izborite za svoja prava, prikupite validne dokaze u vidu fotografija i izjava svedoka, a pre svega izjavu direktora/vlasnika objekta u kom ste smešteni o tome da nisu uspeli da otklone nedostatak, uprkos vašem insistiranju. Bez obzira da li uprava smatra da ste u pravu ili ne, oni su dužni da vam izdaju ovaj dokument , a vama će on biti osnova za „isterivanje“ pravde po povratku.

Ne zaboravite i to da je zvanični rok za ulaganje žalbe organizatoru putovanja 14 dana po povratku sa puta. Ukoliko propustite taj rok, agencija nije u zakonskoj obavezi da odgovori na vašu žalbu!

Sve klauzule vezane za uslove otkazivanja ili prekida odmora nalaze se u Opštim uslovima putovanja agencije koja je organizovala vaše putovanje. Može se slobodno reći da je to najvažniji dokument vezan za aranžman koji ste uplatili, ali ga velika većina turista nikada ne pročita. To i nije tako čudno s obzirom na činjenicu da se radi o veoma obimnom materijalu, ali kako je svaka agencija dužna da vam ga uruči, a vi da potpišete da ste sa njim saglasni, preporučujemo da „bacite oko“, posebno na odeljak sa pravima i obavezama vas kao putnika i uslovima za otkazivanje uplaćenog aranžmana. Svako novo saznanje može vas spasiti neprijatnosti koje se, na žalost, često događaju.

Želimo vam srećan i spokojan put, baš kao što ste i zaslužili!

Izvor: bookiraj.com

 

Pratite nas i podelite na: